Sabtu, Mac 2, 2024

Pulau harta karun yang hanya 1000 orang boleh kunjungi

MagazineTempat yang tidak biasaPulau harta karun yang hanya 1000 orang boleh kunjungi

Laut Mediterranean menyembunyikan sebuah pulau kecil, Montecristo, yang hanya dikunjungi oleh seribu orang setahun, dan yang sesuai untuk menyembunyikan khazanah yang sepatutnya berada di atasnya. Walau bagaimanapun, sangat tidak mungkin sesiapa akan dapat mencungkilnya.

Pulau ini, yang menjadi terkenal selepas Alexander Dima, seorang penulis Perancis, menerbitkan novel "The Count of Monte Cristo" pada abad ke-19, menyimpan legenda harta karun yang disembunyikan oleh Redbeard sendiri di sana.

Hanya seribu pelancong setahun, mereka yang bertuah, mendapat permit untuk melawat syurga semulajadi ini, dan senarai itu diisi untuk tiga tahun akan datang.

Pulau Montecristo

Lokasi sebenar dan kandungan khazanah tersembunyi itu masih menjadi misteri. Khabar angin tentang pulau ini sebagai tempat tersembunyi harta karun bermula beberapa ratus tahun yang lalu, apabila biara di pulau itu mula memperoleh kekayaan yang besar.

Jika dilihat dari perspektif hari ini, ini tidak pelik, kerana gereja pertama di pulau itu dibina pada abad ke-7, dan kemudian keluarga kaya yang memberi sumbangan besar bertanggungjawab untuk penyelenggaraan dan peralatannya. Walau bagaimanapun, ramai yang masih percaya bahawa Redbeard di sini dia menyembunyikan barang berharga yang dicuri semasa serbuannya pada abad ke-16.

Pulau ini sudah tentu akan menjadi tempat legenda untuk masa yang lama. Jika atas sebab yang boleh difahami anda gagal melawat, pulau ini - anda sentiasa boleh membaca karya agung kesusasteraan dunia yang disebutkan.

Paling popular