Monday, June 27, 2022

Perkara terbaik adalah percuma

MagazineDestinasi pelancongPerkara terbaik adalah percuma

Pepatah lama bahawa perkara terbaik dalam hidup adalah percuma, dan itu pastinya berlaku untuk beberapa tarikan paling menarik di dunia.

Bahamas: Pulau Babi

Babi-Pulau-Bahamas

Pulau ini adalah satu-satunya tempat di Caribbean di mana anda tidak perlu membayar untuk menikmati sesuatu. Pulau Babi, menurut legenda, mendapatkan penduduknya oleh beberapa kelasi yang meninggalkan babi mereka dengan niat untuk membakarnya kemudian, tetapi kelasi tidak pernah kembali, dan babi menjadi liar. Kini mereka benar-benar bebas berkeliaran di pulau itu dan menikmati percikan di cetek. Di sini anda boleh menikmati dan berenang bersama mereka.

Thailand: Muzium Negara di Bangkok

- Iklan -

Muzium-negara-di-Bangkok

Muzium kecil di tengah-tengah Bangkok terletak di dalam dua rumah lama yang dipelihara sepenuhnya rupanya dari tahun 1935. Muzium ini menggambarkan cara hidup di Bangkok pada masa lalu dan kelihatan seperti pemiliknya keluar sebentar dari rumah itu dan tidak pernah kembali.

China: Pasaran teh Maliandao

Maliandao-pasar-teh-China

Di sini anda boleh mencuba semua teh yang ada di China. Walaupun ini terutamanya tempat membeli teh dalam kuantiti yang banyak, kebanyakan vendor akan menjual beg teh yang anda suka pada harga yang murah.

Berlin: "pantai" bandar

Berlin-City-“pantai”

Badeschiff – kelab bandar dibina di sekeliling tongkang sungai dan ditukar menjadi kolam. Di sini semasa musim panas anda boleh menikmati koktel yang lazat dan pemandangan jambatan dongeng Oberbaumbrucke. Pada musim sejuk, Badeschiff ditutup dan diubah menjadi "bar sauna".

Singapura: Taman teluk sebelah

- Iklan -

Garden-next-bay-Singapura

Tempat hebat ini yang bersilang dengan alam semula jadi, teknologi tinggi dan seni mungkin merupakan perkara terbaik yang boleh anda lihat di Singapura. Lawati taman antara 19:45 dan 20:45 untuk melihat kilauan "pokok super" dan pertunjukan cahaya dan bunyi yang menakjubkan Garden Rhapsody.

Dubai: Yoga percuma

Dubai-Free-yoga

Lawati organisasi Friends of Yoga yang menawarkan kelas percuma setiap hari dari jam 17:30 hingga 19:30 di tiga puluh lokasi di seluruh Emiriah Arab Bersatu.

Sydney: Taman negara Sydney

Sydney-taman-negara

Taman seluas 392 hektar ini terbentang di sepanjang pantai dan merangkumi beberapa pulau berhampiran pelabuhan. Kebanyakan tarikannya adalah percuma, termasuk amfiteater Bredli Hed, tempat yang popular untuk berkelah dan Grotto Point di mana orang asli purba meninggalkan jejak mereka di dinding.

New York: Pasar lambak di Bruklin

Pasar lambak-di-Bruklin

Pada hujung minggu ramai warga New York pergi ke pasar lambak terbaik di bandar di mana lebih daripada 100 vendor menjual barangan lama. Anda boleh temui apa sahaja – dari papak tiga puluh tahun, pakaian yang menarik, barang kemas, karya seni … Berjalan-jalan di pasar lambak ini adalah percuma.

Paris: Taman-taman Versailles

Taman-Taman-Versailles-Paris

Lawatan ke taman adalah percuma, dan pada harga yang berpatutan, anda boleh menyewa basikal dan menikmati rumput, air pancut dan bunganya yang sangat rapi.

Rio de Janeiro: Ipanema

Ipanema-Rio

Salah satu tempat terbaik di mana anda boleh menikmati di bawah sinar matahari Ipanema. Anda boleh melayari berjalan kaki, atau hanya berbaring di atas kerusi geladak dan berseronok. Pada harga yang sangat berpatutan anda boleh mendapatkan sandwic dan koktel di kiosk di pantai.

Tokyo: Taman Yoyogi

Taman Yoyogi-Tokyo

Dari semua taman di Tokyo, Yoyogi adalah yang paling meriah. Laluan bertanda yang indah dengan rumput yang cantik tiada tanda "jangan hancurkan," kerana terdapat rumput dan direka untuk berehat, bermain dan menari. Terdapat diadakan dan sejumlah besar perayaan semasa musim panas, jadi anda sentiasa boleh mencari sesuatu untuk dilakukan dan ia adalah percuma.

Paling popular