Rabu, Mei 18, 2022

Tahiti: Beribu-ribu batu jauhnya dari realiti

MagazineDestinasi musim panasTahiti: Beribu-ribu batu jauhnya dari realiti

Pantai-pantai yang indah di teluk Tahiti berasal dari gunung berapi dan laut biru kristal adalah tarikan sebenar bagi pencinta hidupan bawah air dan menyelam. Anda juga boleh mencuba sendiri dalam mengumpul mutiara hitam dan menikmati percutian di bawah naungan pokok palma, beribu-ribu kilometer dari realiti.

Tarikan istimewa ialah cengkerang dengan mutiara hitam, yang mempunyai reputasi dunia, dan mengumpul mutiara hitam dianjurkan khas melalui perjalanan ke teluk khas.

Tahiti - Beribu-ribu batu jauhnya dari realiti

- Iklan -

Tahiti adalah pulau terbesar di seluruh kepulauan, yang juga ibu kota Polinesia Perancis - Papeete.

Ia adalah salah satu tempat yang paling indah di hemisfera selatan. Apabila bercakap tentang menyelam dan laut yang jernih, keterlihatan sempurna sehingga kedalaman 40 meter, jadi adalah mungkin untuk melihat banyak spesies dunia bawah air yang hanya tinggal di sana - penyu laut, ikan tropika berwarna-warni, jerung dan juga ikan paus dari 15 meter kedalaman.

Muzik dan tarian tradisional Tahiti serta matahari terbenam yang menakjubkan adalah sesuatu yang tidak akan dilupakan.

Tahiti - Beribu-ribu batu jauhnya dari realiti

Anda boleh mengenali Tahiti dalam beberapa cara, daripada melawat pasar di tengah-tengah bandar, yang menduduki tempat yang sangat penting, di mana anda boleh menemui produk buatan tangan, vanila, minyak, buah-buahan tropika, bunga, mutiara... hingga perjalanan pergi dan balik ke mana anda akan melihat air terjun terpendam yang terpendam dan landskap pantai yang indah.

Paling popular